Na mijn carrièreswitch van projectmanager naar interieurontwerper kan ik zeggen dat mijn werk nog nooit zo visueel is geweest! Maar wat ik nu de hele week doe, is nog steeds een beetje een ‘black box’ voor veel mensen 😉
Dus hierbij geef ik jullie graag een inkijkje in hoe mijn werkweken eruit zien:
•Ontwerpen uitwerken: ruimtes en woonwensen analyseren, ‘spaghetti charts’ maken, puzzelen met ontelbaar veel mogelijke indelingen, opties uitwerken in 3D, kleuren en vormen selecteren (naar meubels gaan kijken is dus echt pas de laatste stap!)
•Presentaties geven bij klanten thuis: hierbij laat ik met veel beelden (een deel van) het ontwerp zien – vaak een hele leuke onthulling!
•Kennismakingsgesprekken: nieuwe potentiële klanten plannen via mijn website een vrijblijvende kennismaking in, dan leg ik uit wat ze kunnen verwachten
•Overleg: tijdens grote verbouwingen doe ik af en toe een korte (video)call met klanten en aannemers bij vragen, zodat het werk altijd door kan gaan
•Stalen bestellen: ik kies nóóit een kleur of materiaal van een computerscherm, ik laat van alles eerst een sample bezorgen en maak op basis van al die opties pas een definitieve keuze zodat alle materialen perfect bij elkaar passen
•Leveranciers bezoeken: zoals winkels met veel bijzondere tegels, keukenzaken, of showrooms met duizenden gordijnstoffen
•Trainingen volgen: zoals technisch lichtadvies of software programma’s waarmee ik nog betere visualisaties en bouwtekeningen kan maken
•Meubelbeurzen bezoeken: deze komen gelukkig weer op gang en zal ik 3 keer per jaar bezoeken, zoals Parijs, Milaan en Rotterdam
•En natuurlijk werk aan mijn website, inplannen van fotoshoots, doelen stellen, offertes en facturen, BTW aangifte… 😉
Wat zou jij nog meer willen weten? 😀